Razstava tipnih slik Evropskih slikarjev

Ob dnevu Evrope in letu Evropske kulturne dediščine, so dijaki Srednje trgovske šole Maribor prvega in tretjega letnika pripravili razstavo taktilnih slik Evropskih umetnikov.

 

Včstniku Večer je bilo objavljeno

Razstava taktilnih slik: Ker ne vidijo, so slike začutili

Na Srednji trgovski šoli so ob dnevu Evrope in letu evropske kulturne dediščine danes odprli razstavo taktilnih slik evropskih umetnikov, ki so jih izdelali dijaki programa aranžerski tehnik pod mentorstvom Lucije Žitnik v sodelovanju z Brigito Strnad, višjo kustosinjo v Umetnosti galeriji Maribor. Razstava je nastala tudi ob pomoči članov Medobčinskega društva slepih in slabovidnih Maribor, ki so v brajlico prepisali vse zapise na razstavi. Trgovska šola Maribor je zahtevno delo opravila v okviru dejavnosti, ki so se jih lotili ob tem, ko se letos potegujejo za naziv Šola ambasadorka Evropskega parlamenta.

Fotografija: Igor Napast

 

Slike so namenjene slepim in slabovidnim, lahko jih potipajo. Vsako taktilno sliko, dijaki so jih izdelali enajst, spremljata tudi majhna slika in posnetek originala, poleg tega pa še zapis osnovnih informacij o umetniku in delu samem, tudi v brajlici. Dijaki so slike izdelovali pri urah umetnosti in vizualnih komunikacij. Pri delu so, je povedala Žitnikova, izhajali iz tega, kako likovniki dojemajo barve: tople kot bolj mehke, hladne kot bolj grobe, trde. Uporabljali so različne materiale: pluto, papir, perje, folijo … In kako je bilo to videti v praksi? “Najprej smo pred začetno uro dobili na mizo materiale in smo jih skupaj s profesorico Žitnikovo izbirali. Mehki materiali so bili tople barve, trdni, bolj hrapavi pa so bili bolj temne barve, na primer črna in siva. Nato smo si nadeli očala, da nismo ničesar videli, in smo materiale izbirali le s tipom,” je razlagal Nino Jernejšek, dijak prvega letnika.

Fotografija: Igor Napast

In kakšni so bili prvi vtisi slepih in slabovidnih po ogledu taktilnih slik? “Ta razstava je res zelo koristna in dobra stvar. Velika razlika je med tem, če ti nekdo le z besedami opiše sliko, in tem, ko lahko sam začutiš, kakšna je na sliki na primer kompozicija rok ali kaj drugega – tako si lahko ustvarim bistveno več predstave o sliki kot pa le iz besednega opisa,” je dejal Milan Mugerle.

 

Celotni članek si lahko preberete na spletni strani večer.si